tisdag 22 november 2011

Då har....

...ännu en tag tagit sin början. Att säga att jag är pigg och redo för att ta mig an just denna dags utmaningar är att säga alldeles för mycket. Jag känner mig som en levande död eller nått liknande, dessutom är det ju tisdag som är min tröttdag. Kanske att jag ändå kan tycka att det blir en okej dag eftersom jag ikvälkurs. Idag ska vi ut och fotografera och få tips på hur foton kan bli bättre. Det värsta är att det blir sen hemkomst och det blir raka vägen till sängen. Igår hade jag kunnat gå lägga mig efter middagen, då jag vet att jag blir ännu tröttare och på sämre humör av det så höll jag mig uppe och sydde istället. Grejade lite med det här stora överkastet.
Har nu 40 block klara och de andra 60 är på god väg. Förhoppningsvis är toppen klar aller iaf alla blocken innan november är slut. Picklade lite med det här projektet oxå;
Det har nu blivit 16 niorutor;
Vad det ska bli har jag ännu inte bestämt, men det lutar starkt åt att blir ett täcke. Hur jag ska gå vidare är inte riktigt klart, men det finns en idé i huvvet, får väl se vad det blir av det. Nu är det iaf hög tid att sätta på mig strumpor, glasögon och ytterkläder. Måste ta och dra mig mot arbetsplatsen..... Önskar er en fin tisdag!

6 kommentarer:

  1. Vad fint det är med "bara" svart/vitt!

    SvaraRadera
  2. Mycket fina, båda två. Gillar det översta allra mest.
    Ha en bra dag i gråvädret, snart är tisdage slut ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Spännande att se ditt slutresultat,,kommer att bli hur bra som helst,,,och färgerna ,,de bara är!!kram

    SvaraRadera
  4. Jodu... nog behöver du ha strumpor även om vi inte har nån riktig vinter än! Det är inte lätt att veta hur det är att vara levande död när man inte provat... fast gissa kan man ju.Båda din projekt ser ut att bli jättefina... så klart! Jag kan se en röd ruta där "hålen" är... men det är ju jag det!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så snyggt det är med svart-vitt! Kul att se hur det blir. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  6. Tänk så snyggt det är med svartvitt! Blockhusrutorna är min favvisteknik så jag är faktiskt mest nyfiken på niorutorna!

    SvaraRadera