onsdag 9 juli 2008

Vilken härlig dag

Gårdagen var en riktigt härlig semesterdag!! Startade med att sy klart duken till svärmor.
For iväg mot Österbybruk för att gratta henne, trots att jag sa flera gånger till KG att vi skulle ringa först envisades han med att vi skulle överraska. De var ju så klart inte hemma!! Vi la presenten på bordet och stoppade blommorna i en vas (KG´s lillebror var hemma). Slog en pling till frugan och de var hemma, åkte först upp till hembageriet och köpte med oss en jordgubbstårta. Det är semesterfika som heter duga det, inte ett smul blev det kvar heller. Hem och travade ved, fixade en middag bestående av plock vilket min familj älskar. Gjorde köttfärsbiffar på 800 gram köttfärs med förhoppningen att några skulle bli kvar till utflykten idag, men si nej allt tog slut. Vi hade knappt svalt sista tuggan förrens vi hörde att Molly fick spatt på gården. Svärmor med Gubbe och yngsta lillebror stod där på gården. Med sig hade de ett kaffepaket, bullpåse och en jordgubbstårta, hemgjord denna gång.
Nu ska jag ställa mig och steka pannkaka som vi ska ha i matsäcken på vår utflykt. Jag och lilleman ska till huvudstaden och ett besök på Skansen, lugn Ullis, vi har sällskap!! Så denna gången ska jag inte stå som en vilsen lantlolla med sönderfingrad karta. Utan denna gång följer jag bara med och det kommer gå så bra så....

3 kommentarer:

  1. Vad fin duken blev! Och inte var det ransonering på jordgubbstårta heller :) Hoppas ni får en fin dag och framför allt bättre väder än oss!

    SvaraRadera
  2. Puuuhh, då kan jag andas ut ;-) Hoppas vädret håller i sig och att ni får en toppendag! Kramis

    SvaraRadera
  3. Hej där!
    Den där tårtan såg inte helt fel ut... Tur att kalorierna inte sätter sig på en när man tittar via datorskärmen. ;-)
    Ang. helgen i v31. M ska på mässa i Piteå (av alla ställen!) och flyger från Arlanda på fredagsmorgonen redan (vi kör upp till farmor på torsdagen). Så vårt besök hos er skiter sig nog... Vårt gemensamma alltså, men kanske inte mitt? Om jag får komma förbi en sväng utan Maken vill säga? Det gör jag i så fall gärna! Måste ju nästan se det beryktade syrummet där du knåpar ihop alla dina vackra alster. Vi hörs närmare om det tycker jag!
    KRAM

    SvaraRadera