söndag 13 juli 2008

Söndassysslor

Ingen söndagsångest här inte, är ju tre härliga veckor kvar av semestern ännu. Idag efter en frunch drog vi iväg till stora staden (Uppsala) och gjorde en del inköp. Tre burkar rödfärg att måla ett av uthusen, sädesmagasinet. Killarna blev erbjudna att köpa vattenpistoler men ville hellre ha ett fotbollsmål. Handlade även en kasse mat på Willys innan hemfärd. Hemma sattes KGpå att sätta ihop fotbolls mål.

Jag gick in och sydde på en Spa-bag. Det röda rostyget ville jag inte quilta för mycket eftersom jag var rädd att mönstret då skulle försvinna, men det svarta bottentyget passade alldeles utmärkt att öva frihandsquiltning på (på Brothern).




Nu är Spa-bagen som en arbetskompis beställt klar, känns skönt att ha gjort den så här långt innan det är dags att börja jobba igen. Blev en del kvar av rostygerna så jag tror att jag sy necessärer i olika storlekar av det som är kvar. Borde kunna bli två/tre beroende på hur stora jag gör dem.



Hela familjen har hjälpts åt att måla, KG är den som målat mest. Jag var tvungen att ge upp när min högerarm tokstrejkade. Men jag har iaf varit med som sällskap mellan varven. Om inte annat hjälpt till att hålla undan de nyfikna kalvarna som ville stoppa nosen i färgburken.


Nu ska jag ut och kika hur det går för KG, om han blir klar snart. Sen ska jag nog sy ett par necessärer....

Go kväller!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig semester du har!! Och MENAR du verkligen att du har frihandsquiltat det där? Det var ju skitsnyggt, du behöver inte öva mer, den saken är klar!!!
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera
  2. Oh vad ni var produktiva! Bra jobbat!!

    SvaraRadera