fredag 4 juli 2008

Tröstshopping

Tyckte lite synd om mig själv igår, vilket kan vara lite farlig för plånboken :) Har ett tag tittat och trånat efter ett par sockar som är alldeles ljuvliga, varje gång jag tittat har mina fötter skrikit; "Vi vill ha".
http://anettemcl.zoomin.se/P1207703
Så igår surfade jag efter just det garnet och hittade, beställde två nystan, skickade de hem till svärmor som får sticka två par sockar till mig. Naturligtvis ringde jag först och frågade om hon ville, vilket inte var några problem, härliga goa svärmor!!
http://garnharvan.se/index.php/cPath/166
Fick ett mail om att Lapp-Elisa hade 7-års jubileum, var ju naturligtvis tvungen att handla lite rosa tyger som kan vara bra att ha. Sen vågade jag inte sitta kvar vid datorn lägre, hade ju kunnat sätta sprätt på hela semesterkassan.
Måste bara berätta att jag och KG var igår och tittade på hundvalpar, 4 veckor gamla, hur söta som helst. Fastnade särskilt för en, men det får vara just nu, ekonomin tillåter inte allt!
Nu så är det dags att hoppa i kläderna (struntar i säcken..) och åka iväg för att beta av sista timmarna, gissa om jag ska sjunga när jag går ut från jobbet i eftermiddag. Så hör ni ett ljud vid tretiden som låter väldigt likt en plågad katt så är det bara jag som sjunger av hjärtats lust!

5 kommentarer:

  1. Du kanske hör min semestersång härifrån Borås, känns som jag kommer höra din...?
    Ha nu en riktigt skön härlig välförtjänt semester!
    Sommarkramar//K

    SvaraRadera
  2. Hej Lizzan!
    Jag önskar dig en trevlig semester!

    Min svärmor var också helt underbar, i flera avseenden...saknar henne så. Jag fick vara med henne i över 20 år..hon dog för 2 år sen, 85 år gammal.
    Hennes strumpor också.. :-)

    Ha det bra!
    Sommarkramar
    Annika S. i Arjeplog

    SvaraRadera
  3. Så bra att du inte tröstshoppade en hundvalp iaf, även om det säkert lockade (vilken ras var det?) den är ju inte lika lätt att gömma undan för KG som diverse annat som man tycker att man är absolut värd emellanåt. ;)

    Ha nu en riktigt, riktigt härlig semester! Helgen i vecka 31 kör vi ju upp till farmor med barnen. *fiskar lite diskret efter en fikainbjudan* ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja men så bra att svärmor stickar sockar till dig! :o)) Jag har beställning på tre par till, så jag har att göra framöver. Jag lovar dig - sockarna är hur goa som helst i det där garnet! Det är ju behandlat med jojobar och nåt mer - mumma! :o)) Ha det så gott på semestern! Kram //Anette

    SvaraRadera
  5. hihihi är det svärmor som ska sticka? jag trodde det var du. Bra med stick sugen svärmor om du inte är sticksugen!!!
    Trevlig semester!! önskar Jessica

    SvaraRadera