söndag 20 juli 2008

Tredje olyckan...

så där ja då var den tredje och den värsta katastrofen ett faktum!! Redan igår fick jag ett kraftigt tecken på vad som komma skulle, broderingen på Brothern börade trassla, ingen nyhet; Tredje gången samma fel på det år jag haft den. Men men semestertider som det är fick det vara för nu. Av med broderienheten och startade istället frihandsquiltningen som ni såg bild på tidigare. Men rätt var det var låste sig hela maskinen sig och det skrek om den. Rengjorde på och av med strömmen några gånger men tji, den vill inte. Enda fördelen med eländet är att nu kan de inte säga att det inte är nått fel på maskinen. Det är ju bara det att den andra maskinen är på service och har jag otur som jag just nu verkar ha får jag inte tillbaka den förrens och tre veckor och då är ju semestern slut. Buää vad lessen jag blir. Få se om jag vågar mig på att handquilta, men då går väl händerna sönder!!

2 kommentarer:

  1. Passa på och handquilta, det tycker i alla fall jag är jättekul! Men använd för guds skull fingerborg....

    SvaraRadera
  2. Nääee, stackars dig!! Om det inte vore för att jag själv ska iväg och sy i några dagar så skulle du banne mig få låna min maskin.
    Om du är villig att åka hit och hämta den så kan jag höra av mig när jag kommit hem, på torsdag antagligen.
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera