måndag 7 juli 2008

Första dagen av semestern

Har städat köket, tror inte att hälsovårdsmyndigheten skulle stänga nu, men tanterna i rent hus skulle säkert hitta nått att anmärka på. Men det gör inget för jag har inte tänkt bjuda in de tanterna, och skulle de stå utanför min dörr skulle jag vänligt men bestämt drämma igen dörren framför näsan på dem.
Har även tagit tag i sömnaden av duken, nu ligger applikationerna på svärmors duk på plats och jag håller på att sy runt dem.

Var en sväng till Uppsala, lämnade in killarnas tv-spel som varit trasgit ett tag, har bara dragit mig för inlämningen eftersom vi vänt upp och ner på huset men inte kunnat hitta kvittot. Men det var inga problem, de tog bara mitt namn så hittade de köpet. Skönt!! Passade även på att inhandla ännu ett Nintendo DS eftersom det så gott som dagligen är slagsmål om vem som ska spela. Killarna har själva sparat pengar till det, nu får vi väl se om det blir lugn i huset eller om de kommer att bråka om vem som ska ha vilket. Tog en sväng till SyrumQ och köpte vadd till två liggande projekt, så nu kan jag snart quilta loss. Ska för första gången testa ullvadd, ska bli spännande. Med i påsen slank det ner en bunt tyger oxå, men det vet inte KG om... behöver väl inte veta allt:)

Med posten idag kom de rosa tygerna som jag tröstshoppade i förra veckan, så gick det med mitt mål att minska mitt tyglager INTE öka på det.


Dessa rosa tyger är egentligen HELT onödiga har inget som helst mål med dem, men det är så härligt med mycket tyg att klappa och lukta på när jag känner mig lite nere. Nu ska jag spotta i nävarna och sy så det dammar om det!!!

2 kommentarer:

  1. Det sägs ju att det är billigare med tyger än hjärnskrynklare. Vet just inte om det stämmer. Men jag blir i alla fall gladare av tygshopping, men det sätter spår i tyghyllan :-D Handla på du!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Man kan aldrig få för mycket tyg, det är jag helt säker på. Jag känner mig rik på något vis när jag tittar på mina tyger, det känns bra att de ligger där! Shoppa på!

    SvaraRadera