söndag 29 juni 2008

Hittade!

Nu är tygerna hittade utan knep, hotade inte ens mucklorna, kom bara på ett ställe jag inte tittat på och där låg de så fint hopvikta och väntade på mig. Så nu när frukosten är avklarad och ett broderi laddat i Brothern så sätter jag mig vid den andra maskinen och syr lite på mitt suraste UFO (det som jag bla behövde de försvunna tygerna till) för att se hur mycket som blir kvar av det ljusa som jag behöver till svärmors duk. Kanske kan komma lite bilder på vad jag pysslat med under dagen senare ikväll.
För er som undrar om nycklar och penna som jag skrev om i förra inlägget så ska jag förklara; Om du letar efter nått som tycks helt försvunnet, ta en nyckelknippa och penna, lägg dessa i ett fönster och du hittar det du söker inom snar framtid. Hörde detta på radion för ett tag sen. Funkar bara om du är mitt i letandet, och om jag förstod det rätt så var det egentligen inte så mycket hokus med det hela utan att man bryter med en annan handling gör att man tänker i nya banor. Har testat endast en gång och då funkade det för mig, men det skulle kunna vara slumpen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar