torsdag 3 januari 2013

Vänner

Ett bloggämne som jag tror kom från Gunilla är vänner! Funderat både länge och väl på vad detta ord väcker hos mig.... Sen jag började sy med lappar och upptäckte dessa "listor" öppnades en ny värld för mig, dels trillade det in massor av mail och jag läste vartenda ett med stor vetgirighet dels skaffade jag mig nya bekantskaper Sverige runt. På syträffar som anordnades lärde jag känna fler vänner och många av dem har jag kvar!! Känner mig verkligen rik och blir alldeles varm när jag tänker på alla er underbara därute!! Ni har både delat med er av kunskaper och inspiration i massor och jag är oändligt tacksam för det!!
Även mitt fotograferande som tagit fart under senaste åren har givit mig nya vänner, som den här goa Fralla-Valpen Myran, då ca fem månader......Vi busade loss rätt rejält på gräsmattan....Många pussar blev det!!
Sen har jag ju min egen goa vän Prinsessan som gärna är där jag är, myser jag i soffan så ligger hon gärna vid mina fötter, sitter jag i mitt syrum ligger hon på sängen där inne, men när vi ska sova är det under husses täcke hon ligger!
Sen hade jag ju min Hulligan som dessvärre fick lämna oss på tok för tidigt, blir ingen bild på henne för det smärtar fortfarande fruktansvärt och jag saknar henne massor!!
Även genom mitt jobb har jag fått nya vänner som är kvar trots att vi inte längre jobbar ihop. Har min alldeles egna personliga rådgivare som jag ringer så fort det knasar till sig och jag behöver ett rå eller två. Hon gillar inte att visas offentligt men hennes fot kan jag visa ;)
Mina tokgoa fd kollegor från DD teamet får jag ju inte glömma bort att nämna( och inte heller allas vår egen Ulla-Bella, Pöss på dig!!). De har givit mig så mycket så det går inte att med ord beskriva så jag hoppar över det nu!!!! Här är två av dem.....

Sen finns det massor av vänner som man tappar bort i livets labyrint, hur ogärna man än vill så finns inte tiden till för allt. Tur att då Facebook finns och jag iaf kan hålla ett litet öga på er.... ;) Ett sånt här inlägg går inte att göra utan att lägga upp en bild på Guldteamet.....som jag saknar er!!!!

Nu är det nog bäst jag slutar för det här inlägget har gjort mig rörd och jag kanske bryter ihop alldeles om jag inte slutar i tid. Skulle kunna skriva hur långt som helst om det här känner jag.....
All min kärlek och många pussar skickar jag ut till er gofisar!!!

3 kommentarer:

  1. Tänkvärt inlägg! Hur var ordspråket nu igen, små sår o fattiga vänner ska man inte förakta. Vänner borde man vårda mer, åtminstone jag.

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet Lizzan, jag vad vore vi utan vänner !!
    Jag känner mej rik av att ha så många fina o goa vänner.
    Jag är såå oändligt tacksam :)

    Kramar o ha de bäst !

    SvaraRadera
  3. Säger som och håller med Lotta och Annika,,,kramar i massor

    SvaraRadera