måndag 12 september 2011

Oooppsss.....

...gick visst i bloggidé under helgen ;) Har precis som de flesta lite problem med att få min tid att räcka till allt jag vill göra, just nu ligger datorn på låg prioritet (nästan så att jag får rita kors i taket ...) och jag fixar å donar med annat. Promenader till exempel är nått som ökat sista tiden, känns bra i kroppen även om volangerna envist sitter där de sitter så mår min kropp bra av att röra sig. I lördags var jag på hundutställning och fotograferade min kollegas voffe, en stor go och charmig herre vid namn Gösta.

Många pussar fick jag från flera hundar, så mysigt och en riktigt trevlig förmiddag, trevligaste av allt att jag inte måste springa och visa upp mig och min hund ;)
En annan sak som legat långt ner på priolistan är sömnaden, inte för att jag saknat sylust men har saknat drivet att komma igång. Men igår kom drivet och vilket driv sen.....blev så inspirerad av Eva J´s scrapsquilt med remsor. Godisburken med mina remsor har varit proppfull, nästan inte fått på locket, tänkte att de minst skulle räcka till ett dubbelssängsöverkast, satte iaf igång och sydde för glatta livet och kul var det att se hur projektet växte fram......

Inser att jag inte hade så mycket remsor som jag trodde, men jag har ju en hel tvätttunna med scraps så nog ska jag få ihop till en mysfilt....La upp en bild på Facebook när jag fått ihop några block och fick en kommentar om hur snyggt mönstret skulle vara i svart vitt, självklart så var jag ju tvungen att testa det med.....


Var så uppe i sömnaden att jag valde bort ett tv-program jag tänkt se och tårarna var inte långt bort när jag var tvungen att lagga ner för kvällen. Hoppas orka fortsätta lite under veckan som kommer, nått block iaf....
Nu är det iaf dags att fara iväg och återse mina kära arbetskamrater!!

5 kommentarer:

  1. Blir så läcker din scraps kvilt!
    Även den svart vita blir läcker!
    Lycka till med fortsättningen.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Åh så fina de blir båda två...
    vka bli kul o få se dem klara sedan
    Ta hand om dig
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Visst blir de fina båda två, men man blir inte lika yr i skallen av att titta på den mångfärgade!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga remsor! visst är det kul att sy dem? Kram Jenny

    SvaraRadera