torsdag 8 september 2011

Brukar kalla tisdagar för skittisdagar för att de är så tynga på många sätt för mig, humöret är inte riktigt på topp, svårt att vakna till och så. Men den tisdagen som passerade denna vecka känns som en toppendag i jämnförelse med onsdagen. Regnet strilade ner när jag åkte hemmifrån och öste ner när jag kom fram. Dagen började riktigt bra trots detta, det var ju sista dagen i Gottsunda (missförstå mig rätt nu, jag gillar arbetskamraterna där, men vill komma till avslut nån gång!) eftersom det börjar rulla på där jag jobbar nu så kommer det krävas att vara där full tid, vi ska ju flytta och chefen ska vidare mot nya utmaningar, sånna förändringar tar både tid och energi.
Hann  inte långt in på förmiddagen förrens jag fick ett besked om ett dödsfall (arbetsrelaterat) som kändes både chockartat, ledsamt och så förbannat onödigt!! Klarade dock mig igenom arbetsdagen, kom hem fixade middag och sen iväg för att hämta tidningar till tidningsinsamlingen. Väl hemma nöjd med mitt dagsverke slår mig ner med datorn och ser den onödiga olyckan som drog med sig så många liv däribland Stefan Liv, fy bubblan vilken onsdag!! Tänker banne mig tänka mig nog för vad jag lägger min tid på, onödiga tråkiga saker får gå fetbort, nu ska jag fokuser på de roliga sakerna i mitt liv stora som små och njuta av att jag finns här och nu, för vem vet hur länge det varar.....
Drar nu påsen över huvudet och ger mig av mot jobbet (som faktiskt är en av de roliga sakerna i mitt liv just nu)....

5 kommentarer:

  1. Om du kan ha en påse på huvudet där det står att du är snygg så borde jag kunna posera i en T-shirt som jag fick i födelsedagspresent för något år sedan, men med närmare eftertanke så är du nog mycket modigare än jag så den får hänga kvar i garderoben!!!
    Ta vara på dig och livet!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gillar din bild. Var rädd om dig!/kram Carina i Furulund

    SvaraRadera
  3. Det gäller att prioritera det som är viktigt och roligt för en själv. Det andra kan man ev göra om man har tid över (och det har man ju sällan!) Idag ska jag göra något viktigt. Ett rally-besök på Quiltbiten är inplanerat efter jobbet! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Men du... klipp åtminstone hål för ögonen... så du ser hur du kör när du ska till jobbet! Men jag tycker faktiskt att du är snygg utan påse :D

    SvaraRadera
  5. (Undrar vad det står på Majas t-shirt!)Kram, Gunilla G

    SvaraRadera