måndag 30 maj 2011

Måndag hela dagen!!!

Hade ingen ångest över att det är måndag när jag vaknade, trött iofs, men det är jag ju varje dag när jag kliver upp. Efter de obligatoriska kopparna kaffe och lite frukost i magen och det kändes ganska okej att åka mot jobbet. Först släppa Lilleman vid skolan, eftersom hand hade rejäl packning inför det läger han nu är på tyckte jag inte han skulle behöva åka buss. Har ännu inte hört ett pip ifrån honom och i det här läget är inga nyheter bra nyheter. Jobbet gick ju rätt bra, tack vara mina härliga kollegor ;)
Näsan är dock lite lessen och gråter en hel del, har torkat och torkat så nu är jag alldeles skinnflådd under och ser nog ut som om jag har fyllekran, vågar inte se efter ;) Innan jag fick åka hem var jag tvungen och visa upp min bil för den årliga kollen, bet på naglarna så nagelbanden blödde och knäna nästan skakade ur led. Åkte dock därifrån med ett leende, blev inte så illa som jag trott, endast två små lättåtgärdade 2:or. Phuu säger jag bara, den där saaben har kostat så det räcker nu ett tag!!
När jag kom hem låg två böcker och väntade, dock inga syrelaterade alls, en om foto och en om missbruk. Den ena har jag läst till hälften, och ska snart krypa ner och läsa lite till. Kan ni gissa vilken jag började med?? Eftersom jag är en busa så började jag med det gottaste först; Fotoboken så klart.
Nu verkar dessvärre Picasa hängt sig, så tyvärr blir det ingen bild idag, tar desto fler imorgon istället... God natt med er go vänner!

1 kommentar:

  1. Hade också valt fotoboken.
    Har du sett Robert Maplethorpes bilder?
    Kram

    SvaraRadera