onsdag 4 maj 2011

Ibland är det så svårt

Under den här årstid kan jag både njuta och lida. Njuter av knoppar som brister och blommor som poppar upp här å där. Men det här med växlande grader är nått som kan göra mig tokig, när värmen kommer ute så måste vi stänga av värmen så att det inte blir finsk bastu av hela huset. Sen slår det om till kallt ute och då blir det som att vistas i ett ishotell, sätter vi igång att elda för att fåt upp värmen, vilket tar ett tag så kan man ge sig f-n på att värmen kommer åter och då blir huset hett i flera dagar igen. Så nu har understället åkt på och man håller sig i farten för att hålla värmen. Snart ska jag krypa ner under täcket och färdas in i drömmarnas underbara värld.
Hade en plan att sitta vid symaskinen en stund ikväll, men jag kom aldrig dit, verkar nästan som att Mucklorna flyttat ingången eller nått sånt. Däremot har jag fått diskat och matat Herr Brum som kände sig lite åsidosatt och på gränsen till svältfödd. Nåja, det är en ny dag imorgon, kanske jag kan hinna med lite sömnad då.......

2 kommentarer:

  1. Å, hur du än vänder dig så har du rumpan där bak!!!
    Känner igen de där problemen med värmen sedan jag bodde hemma hos far och mor, på landet! Tofflor på!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där med varmt och kallt är svårt. Jag föredrar helt klart litet för kallt och så får jag klä mig mer. Att ständigt gå och svettas i en för varm bostad är definitivt ingen höjdare.

    Vilka häftiga skor du har köpt. Tufft att våga skicka efter. Tänk om de inte hade passat.

    SvaraRadera