lördag 28 maj 2011

Hoppsan.....

...det är visst redan lördag igen. Jisses vad livet rullar på, men jag måste erkänna att jag njuter av det fortfarande. Mitt jobbbyte har absolut varit ett lyft för mitt välbefinnande!! Sömnaden ligger iofs på låg nivå fortfarande även om inspirationen och fingerkliet ligger på topp. Så snart väldigt snart tror jag att det lossnar, hoppas iaf så.
Nu ska jag ta mig i kragen och se till att få på mig anständig klädsel och ge mig en bit bort för inköp av ägg. Sen blir det frukost, handlingsrunda, städa av lite, baka jävla sockerkaka (ja det är dags för mig att stå i kiosken på fotbollen och därmed oxå tvånget av sockerkaksbak, så ångestnivån arbetar sig upp i kroppen...). När alla dessa måsten är avklarade ska jag stänga in mig i min skapar verkstad och leka loss med tyg, tråd och hög musik!!

4 kommentarer:

  1. "baka jävla sockerkaka" ... hihi låter som om du har rätt inställning för att lyckas ;-)

    Ha det så bra i fotbollskiosken och hoppas du hittar in i syrummet,
    kram från mej till dej.

    SvaraRadera
  2. Fnissade när jag läste ditt inlägg och skrattade gott åt Annemarlens kommentar. Helt rätt inställning!!!
    Skulle förvåna mig om du inte måste baka två;).
    Nu ska jag gå in i Paradiset och sy. Kom på att mr.Deadline kommer bita mig i rumpan om jag inte tar tag i annat än den nesse som jag vill göra idag!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Avundas inte ett dugg, brukar också hamna i baktagen med jämna mellanrum. Det är då man undrar varför de inte spelar piano eller munspel.

    SvaraRadera
  4. Här bakas ingenting, vi syr så det ryker.
    Kram

    SvaraRadera