söndag 20 juni 2010

Skönt att...



...helgen är slut så jag får vila upp mig några dagar till nästa helg ;) Hade i ett svagt ögonblick lovat barnen gå på pic-nic. Himlen var full med ulliga moln, men de var ljusa. Packade lite go fika i en ryggsäck och knallade ut. Varmt och skönt var det trots molnen, och vi parkerade ute på stubbåkern.


Hundarna sprang runt oss och hade så kul, när vi fikat klart började det komma stänk som ökade i frekvens. Packade snabbt ihop alltihop och började gå hemåt, dröjde inte länge förrens det fullkomligen vräkte ner och förvandlade oss till till blötdjur.

Lilo är av en regnhatande ras, så hon som vanligtvis måste lockas och pockas till att följa med hem, började skena som en giraff, det var bara för mig att hänga på, sa åt de minsta barnen och A att stanna i skyddet av en lada. Vid hemkomsten skickade jag ut KG till att hämta barnen med bilen. Jag var vid det laget blöt ända in till BH´n, trosorna var det enda som var torrt (det ska ju mycket till att blöta dem...)
Nu är barnen hemkörda och lugnet lägrar i huset. Känner mig slut som artist och det blir nog natta tidigt. Kvällspromenad med Lilo och sen sy nått litet därefter sängen, så ser livet ut för mig ikväll!!

1 kommentar:

  1. sy nått litet efter den dagen! Det skulle jag aldrig ha orkat...
    i efterhand så var väl dagen ändå mysig eller hur?
    Kram till dej!

    SvaraRadera