fredag 4 juni 2010

Ooooppss

Skulle bara snabbt in på Quiltbiten igår och köpa vildona och heat´n bond, budgeten tillåter inte mycket mer denna månad. Men vad händer?? Jo detta följer med mig hem;



Juni första projekt har blivit klart. För tre år sen sydde jag ett golvtäcke till en Julia, ett bandytäcke allt efter pappans önskemål.


Nu har lillasyster Selma kommit och då måste det ju dit en ny namnlapp;


Orsaken till att jag tar upp denna lilla grej som ett projekt är att det har suttit hårt inne. Täcket har legat här minst två månader innan jag kom mig för. Snacka om vårigheter....desto nöjdare känner jag mig nu. Deutom är jag så glad över att jag faktiskt hittade en snutt av samma tyg som Julia namnlapp, ibland är det tur att man sparar ;)

4 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt att en del saker bara vill följa med hem ibland.
    Kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt lätt att "handla mer" när man kommer in i quiltaffärer,speciellt Quiltboden..var där på kurs för några år sen.
    Vad var det för härligt mönster du köpte
    Kram// Inga

    SvaraRadera
  3. Har du inte lärt dig att det inte är att "bara" åka in till Quiltbiten :-)))

    SvaraRadera
  4. Hihihihi, ja undra vem det är som alltid stoppar ner alla grejer i min väska ?? Dom bara som hamnar där .

    Känns ibland som att det är bra att jag har låångt till en riktigt Quiltaffär :)

    Ha de gott

    SvaraRadera