onsdag 30 juni 2010

Härlig morgon!

Klev upp när KG åkte idag så här sitter jag i godan ro och kan ta det lugnt, gillar dagar som startar lugnt, solen kiner utanför mitt fönster och fåglarna kvittrar. Känner i hela kroppen att detta kommer bli en bättre dag än den jag hade igår. Natten till tisdag var det tokvårt att sova, jag vaknade stup i kvarten, drömde om ett visst register som lurar bak i vassen på jobbet och svettas som en tok. Inte ens min tröttmössa till hund kunde sova i sängen, så vi gick ner en trappa och la oss i soffan, lite bättre gick det där.Tisdagen började med att jag försov mig, med lite fart i kroppen vilket inte alls är min starka sida på morgonen så kom jag iaf i hyfsad tid till jobbet. Arbetsdagen gick väl utan större problem bara det att det ögonlocken var tyngre än vanligt. Flexade ut lite tidigare och åkte till Onoff för att lämna in min trasiga mobiltelefon. Började med att gå in på leksaksbutiken bredvid och köpte en pool till Lilo. När jag skulle betala med mitt kort och de frågade efter legitimation så upptäckte jag till min fasa att körkortet inte låg i plånboken. Ut i bilen och vände upp å ner på väskan, när jag står där med huvvet i passagerarsätet och frenetiskt letar både i väska och minne så gungar hela bilen till, en ung tjej backade in i min front. Inga större synliga skador, men vi tog varandras uppgifter för säkerhets skull, skulle lägga in hennes nummer i min mobil, hittar inte den heller, mobilen ligger kvar på jobbet!! Suck.... Körde tokförssiktigt hem, hoppade över handlingen, ville inte utmana ödet med denna dag. Kvällen flöt ganska bra utan större missöden. Nu hoppas och tror jag att detta blir en bättre dag! Denna dag avgörs det dessutom om Mr Deadline eller jag vinner kampen denna månad, kan avslöja att jag ligger bra till.....

2 kommentarer:

  1. Men OJ vilken gårdag du hade :S Jag hoppas verkligen att Idag blir mycke mycke bättre :)

    SvaraRadera
  2. Herregud... tur att du kan ta det lugnt den här morgonen iallafall.
    Hoppas på en bättre dag idag! Kram.

    SvaraRadera