söndag 3 januari 2010

Så föll jag...

...för grupptrycket!! Jag skulle ju inte fota och lista mina pågående projekt, jag skulle ju hålle dem undangömda och skydda dem från offentligeheten. Men nu efter att tittat runt hos andra som listat sina så blev jag inspirerad och fotat iaf några av de projekt som gömmer sig i mina vrår. Jag vet att detta tilltag kan sätta en press på mig att sy klart dem, och det kanske inte är så helt fel??
Börjar med en glad historia som ska bli ett bento box;
Sen har vi Kungen av Surdegar, mitt första försök med SnS Linjalen som kanske inte är helt lyckat, korsningarna vill som inte och därför har det fått fara fram å tillbaka ur skåpet;

Sen har jag mina härliga block från det roligaste och mest utvecklande bytet jag varit med på: A5:an, där funderar jag fortfarande på hur de ska sättas ihop;



Nästa skåpgömma är applicerade Blombebisar, fattas ett block, sen ska det funderas på hur i glödheta de ska sättas ihop;



Tre sminkväskor;

Jellyroll quilt som väntar på quiltning; Sommarquilt som oxå vill läggas ihop och quiltas;


En svart-vit-röd historia som dottern ska få;



Och så mitt senaste startade, en mysquilt med enklablock, har fått ihop 40, "bara" 30 kvar....





Nu ska ni ju tro att det inte finns mer, men de stackarna får ligga i sina gömmor ett tag till, tycker jag utlämnat tillräckligt många nu, får nog ta och sätta fart att sy lite så de minskas ner.... Ha det gött vad ni en tar er till med!!

10 kommentarer:

  1. Hihi, min lista blir snart offentlig den också. Hittade lite mer i gömmorna än vad jag trott så jag lär inte vara sysslolös i år heller ;o) Ha det gott! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga högar du har att sätta matartänderna i :)

    SvaraRadera
  3. Hihi, ja det var ju en del, men med din energi o vilja så är jag helt säker på att de kommer att bli klara inom en snar framtid. Många fina godbitar, lycka till.

    Kram Inger i Segeltorp

    SvaraRadera
  4. Lycka till, håller tummarna för dig Tycker att det var "strongt" att trots allt göra en lista, håller mina "surdegar" / UFO:n för mig själv. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Det är så skönt att se andra som har minst lika många halvfärdiga saker i skåpen. Då känner man sig som en i mängden, det ÄR inte onormalt!!!
    Anna-G/Pumlan

    SvaraRadera
  6. Wow, ja det är ju så en annan får ideer när man ser dina saker. Så fina tyger mm du har där i dina gömmor

    SvaraRadera
  7. Skönt att se att vi är många som har projekt i gömmorna:) Din SnS måste du sy klar, den är ju jättefin! Kram Christina

    SvaraRadera
  8. Den där A5 historian såg ju spännande ut tycker jag :)

    Puss och kramen

    SvaraRadera
  9. *fniss* Det är ingen mer än du själv som sätter press. Jättefina projekt och några är ju nästan färdiga. I helgen ska jag försöka fota och lägga upp mina ofärdiga projekt, de ska också få komma ur garderoben

    SvaraRadera
  10. Va skönt att se att det finns nån annan än bara jag som har lådorna fulla med UFO:n!! Du har nåt att göra under det nya året iaf :)) Detdär blombebis täcket ser väldigt roligt ut, ser framemot att få se det klart!!

    SvaraRadera