torsdag 18 juni 2009

Vilket väder...

Usch vad det regnar, och jag som inte har nått regnställ med mig...hoppas på uppehåll i morgon när stången ska resas. Vi gjorde ett stopp på en rastplats strax utanför Norrköping, så här med facit i hand var den nog inget bra val. Dels var det livat inatt, lät som nån ropade i en megafon sådär vid tvåtiden, hade lite svårt att somna om igen men gjorde det till sist för att vakna klockan sju när en överbetald kommunalarbetare drog igång trimmern. Hade god lust att gå ut och nita den fan, men insåg att jag inte hade nån större lust att tillbringa midsommar i häktet. Fördelen med rastplatsen var iaf att Gyllene Måsen fanns där, så det blev en frukost där innan vi rullade vidare. Stannade till på A6 i Jönköping och shoppade lite, jisses vilket köpcentrum!! Det enda som saknades var en quiltbutik ;) Efter en stadig lunch rullar vi nu vidare mot vår slutdestination där jag hört att det ska vankas kaffe....suger lite i den tarmen nu, har bara druckit en kopp idag! Kör försiktigt ni som ska ut på vägarna!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en härlig midsommar helg och att du inte behöver sakna regnstället!

    SvaraRadera
  2. Låter lite mysigt det där...önskar dej en trevlig midsommar...
    Tror jag ska fundera på en husbil i framtiden, det är nog inte så tokigt att kunna fara kring med bohaget med sig :-))

    SvaraRadera