måndag 8 juni 2009

Sur, bitter och innåtvänd...

...är vad jag känner mig!! Vi är inte riktigt överrens jag och övriga familjen. De vill att jag ska handla på vägen hem, laga mat direkt när jag kommer hem, dessutom ska jag ta in torr tvätt och hänga upp ny. Jag gör alltihop men inte med nån glädje, sen kommer KG med klippapparaten i högsta hugg och säger att jag ska klippa honom, då kokar hela mitt inre. Ska det vara så svårt att fatta att när jag kommer hem ska bordet vara dukat gärna med nått som lätt går att slafsa in i munnen. Sen ska nån annan ta hand om disk och allt annat. För när jag kommer hem trött och sur från en tuff dag på jobbet så vill jag SY SY SY och inget annat annars blir jag en bitsk Ärkehäxa, vilket jag nu är! Nåde den som stör mig innan klockan tio och det är dags för sängen, jag har hela syrummet fullt av vapen, Varmt strykjärn, nyslipad skärkniv och en hel nålask med vassa nålar.....................så det är bäst de fattar sitt eget bästa och håller sig undan nu!!!

2 kommentarer:

  1. Ledtråd: muggar går lätt sönder ;-)!!

    kramar

    Imorgon får oskar sin nesse, glömde den sist...!
    kram - igen

    SvaraRadera
  2. Begriper dom ingenting?! En syende mamma = glad mamma. Mammor bör inte störas med värdsliga ting såsom mat, tvätt, städning och dylikt! Kramar Ullis

    SvaraRadera