onsdag 28 januari 2009

Mitt i veckan

Nu är det vår tredje dag här uppe i fjällen. Gårdagen åktes det lite mer och det känns i vaderna idag. Har strechat och smort med Algesal. Hoppas kunna köra på lite hårdare idag. Dessutom är det kvällsåkning i vår hembacke ikväll. Proppen börjar släppa för Lilleman och han och jag gav oss ut på en längre tur tillbaka till stugan istället för att åka bil. Slutet på turen var en ganska brant backe och det blev många kullläggningar innan vi var ner där KG stod med Lillemans skor. Idag är det nog dags att låta mitten gossen åka lite friare, han har hittills fått åka med morfar.

Igår kväll var det inte lätt att somna, ungdomarna i lägenheterna under oss festade loss, hade väl inte varit nått problem om de hållt sig inomhus, men det var ute rätt mycket och skrålade. Fulla halvgapiga unga brudar är ingen ljuv musik för den som vill sova. Hade jag varit säker på att det var de i lägenheten under oss hade jag dansat salsa eller nått iknande sju imorse för att ge igen. Men det vore ju synd om hämnden drabbade fel...
Frukosten är nu avklarad och de flesta av oss är klädda för dagens äventyr. Lilleman trampar och vill inge hellre än att åka iväg nu, så det är väl bäst att jag lyfter på arslet och ser till att vi kommer iväg snart.
Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar