måndag 26 januari 2009

Första dagen

Den har tillbingats genom att åka barnbackar, modell superlätt. Lilleman har ju åkt tidigare och för honom gick det hyfsat, men mellangossen hade fullt sjå att hållaordning på armar, ben, skidor och dessutom stavar. Han gjorde en split i liften så den fick stå still en stund, lyckades med att släppa taget för tidigt. Men trots allt kämpade han vidare och gav inte upp. ommer nog bli en slalomåkare av honom till sist :)

För att vi ska få känna på literiktig skidåkning så ger vi oss ut på kvällsåkning tillsammans med tjejerna. Killarna och morfar får mysa i stugan medans vi åker, när vi kommer tillbaka till stugan blir det bastu och en kalling (inte slang för kalsong utan en kall cider). Nu ska jag kissa utifal och sen spänna på mig skidorna igen. Nu ska vi köra så det ryker!!l

2 kommentarer:

  1. Oj, ni verkar ha det mysigt! Fortsätt med det. =)
    /June

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att du tar dig lite tid att blogga medan ni är iväg. Det låter som att ni har det kanon och det gläder mig verkligen!

    Så, let's get down to business, har du tid att sy ihop en doppresent av något slag till min bonusbrors lille pojke som döps 21 feb? En fleecefilt med namnet på kanske?

    Jag är SENT ute men vi fick inbjudan i dagarna och jag tänkte att en gåva á la Lizzan är ju det absolut finaste man kan få så - jag chansar och frågar dig iaf. Det är dock HELT OK om du inte hinner/ orkar!!

    Hälsa familjen och ha det gött!
    KRAM

    SvaraRadera