tisdag 20 januari 2009

En bättre dag

Idag har jag inte alls varit så irriterad och grinig. Det har flytit på i sin stilla lunk. Men jag har varit så sjukt trött, kom inte i säng som jag skulle igår och det straffar sig. Har vilat en stund nu, inte för att jag vet om det gjorde saken särskillt mycket bättre men skönt var det. Ute i köket rumstrerar KG med disken och jag bara sitter här med ett leende. Funderar på att slå på symaskinen och sy några stygn innan det är dags att krypa tillbaka till sängvärmen.

Igår fick en kollega syn på mitt pennskrin och väste lite mellan tänderna "En sån där vill jag ha" Så jag sydde en åt henne igår som jag smög in på hennes skrivbord imorse. Hon blev både överraskad och glad. Tyget är ett av dem som jag köpte från Maggies.De här pennskrinen är både snabba och roliga att sy att jag tror visst bestämt att jag ska massproducera dem, men först har jag ett babytäcke till en Boråskille att sy klart :)

3 kommentarer:

  1. Hej Lizzan! Pennskrinen är verkligen superfina! Förstår att du gillar och sy dem. Kram

    SvaraRadera
  2. Du är helt otrolig! Kanonfint pennskrin- och snabb som en vessla är du :o))

    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  3. Yes, yippiiiieeee Yes! Där fick jag ju svar direkt!!!

    Åh, vad himla kul! Jag är så så så nyfiken! Det blir verkligen toppen nu, Trollungen har nämligen börjat att sträcka sig efter saker och är påväg att rulla runt så han kommer ju stormtrivas med att ligga på ett fint täcke på golvet!!!!!

    och pennskrinen är ju för fina oxå! Tur att du funderar på att börja "massproducera" dem! ;-)

    ... har sagt det förut, vilken effektiv arbetsmyra du är, önskar jag hann hälften!

    kramar - igen //K

    SvaraRadera