torsdag 27 november 2008

Tror jag blir galen

Ägnar i vanlig ordning huvuddelan av min lediga tid i syrummet, men det händer ingenting. Får inte upp min vanliga fart. Den här tiden på året brukar nålarna glöda av aktivitet på BÅDA mina maskiner. Nu kommer jag inte längre än till att slå på dem, lyfter på några tygbitar, sen är klockan så mycket att det är dags att gå till sängs. Finns de som säger att du behöver nog få ta det lugnt, men si det köper jag inte, för det här är ingen vila, jag blir så stressad och irriterad på mig själv. Så nu tänker jag tvinga mig själv att sätta fart på ett broderi och sy lite på den andra maskinen under tiden så att jag hittar styrfarten igen......

1 kommentar:

  1. Om du hittar den, kan du skicka över lite till mig då är du snäll. Jag hittar inte min syfart heller. Iofs så har den ersatts av bakfart och det gör ju inte så mycket så här innan jul men marknaden går av stapeln om en dryg vecka... =/
    Förresten, vilket underbart initiativ att göra ett så vackert täcke till din/er vän. Jag blev lite tårögd när jag läste det och vad glada de kan vara som har dig som vän. =)
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera