söndag 2 november 2008

Morgonfrost



När jag vaknade i morse var det riktigt vackert ute, trodde först det snöat, men det var bara frost.Igår var jag rätt flitig, fick klart två necessärer till tonårstjejer, så nu är juklappsbeställningarna till min kollega klara, och det är nästan två månader kvar till jul, måste erkänna att jag är rätt imponerad av min insats.Sydde även block två av blombebisarna klart. Ritade av de två sista applikationerna och nu på morgonen har jag börjat klippa ut dem.

Sen ska jag försöka komma på hur jag ska bygga runt dem, har lite idéer i huvvet, får se vad det blir av det. Mönster till bebisarna har jag köpt här de är tänkta som broderier men jag tyvker det går utmärkt att göra dem om applikationer. Mina block är 9x9" men man kan ju göra dem både mindre och större allt efter tycke. Får se om jag orkar göra så mycket idag, hade lite magproblem inatt och det känns i dag. Min KG var lika romantisk som vanligt och sa att jag såg ut som ett knarkar-fnask runt ögonen. Ingen som sett mig idag kan motsäga honom......

3 kommentarer:

  1. Tjaba!
    Du har en award att hämta hos mej...Jag gillar ditt fria skrivande! kram/pialuttan

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre idag.
    Necessärerna är som vanligt underbara, du är så himla bra på att matcha färger och mönster. Jag älskar nästan allt du gör!
    Jag ser fram emot att få se vad det blir av blombebisarna. =)
    Kram och krya på dig!
    /June

    SvaraRadera
  3. Hej, dina karamell-necessärer är jättefina.
    Krya på dej.
    Kram Anne-Marlen

    SvaraRadera