torsdag 31 juli 2008

Snart slut

Nu är det inte många dagar kvar på den härliga semestern, men jag ska inte klaga, vi har haft hyfsat väder och gjort en hel del skoj. Det skojiga är inte slut än.... Ikväll ska jag och grabbarna gå på bio, vi ska se Kung Fu Panda. Imorgon får jag fint främmande så det är bäst jag tar på mig städkostymen och gör ett ryck, innan det är dags att bada. På lördag ska vi troligen ha kräftkalas med Frugan och hennes familj, hattar på och hela kittet. Söndagen kommer nog att gå till att få ihop huvvebitarna och massera det ömma håret!
Igår kväll efter middagen gav jag mig ut och sprang, efter ca 5 km plockade familjen upp mig och vi åkte till sjön för ett kvällsdopp, första gången i år faktiskt. Förr om åren åkte vi dit näst intill varje kväll. Men vattnet har sjunkit undan och det finns ingen brygga där det är djupt nog att hoppa ifrån, det tycker mina killar är astråkigt.


Killarna fick en sommarslant av morfar (ja det fick dotra med, hon köpte Björn Borg skor!!) som de köpte ett varsitt radiostyrt flygplan för. Vi har ju sån tur att runt om oss finns stora ytor i form av åkrar som är slagna, där springer de nu för fullt och försöker lära sig att hantera planen. En å annan kraschlandning blir det!!
Nu är det obligatoriska morgonkaffet urdrucket och det är dags att kavla upp ärmarna inför operation storröj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar