lördag 12 juli 2008

Dagen i korthet

Även denna dag har varit en riktigt härlig semesterdag fylld med sånt som laddar batterierna. När handukarna var klara tog jag och Sami dem i en påse och promenerade till den som skulle ha dem. En prommis på ca 4 km, vi gick i lugnt tempo och det tog oss 35 minuter. När vi kom fram slog jag en pling till KG som hämtade upp oss och vi for vidare till Österbybruk och svärmor. Fikade och bubblade en stund, åkte sen upp till simbadet så att pojkarna fick bada av sig en stund. Anton som är lite höjdrädd chockade oss föräldrar genom att hoppa från femman!! Inte bara en gång utan två!
När vi kom hem fortsatte jag sy på en duk till vårt vardagsrum, tog mod till mig och frihandsquiltade den med Brothern. Första gången jag quiltar ett projekt på den maskinen och det gick faktiskt riktigt bra. Kommer nog att quilta nått mer litet innan jag törs gå på nått mönster, tar ju lite tid att lära känna maskinen.

Nu ska jag ta lite fika och sen sy lite till...

1 kommentar:

  1. Vilken fin duk! Och vilken härlig dag du har haft, vad skönt för dig!
    Jag blir själv sugen på att sy när jag ser din duk. Jag har inte sytt på ett tag av olika anledningar. Idag ska jag nog fortsätta på överkastet. Min man sticker till Kiruna idag, han ska fiska i fem dagar. Då borde jag få lite gjort.. =)
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera