lördag 19 juli 2008

Jag har blivit utmanad

Jag har blivit utmanad av June på www.junebacken.se , det var några dagar sen men så ska jag ta tag i saken :)
Först tar vi reglerna!
Svara på alla frågor. Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar. Be dem läsa din. Låt personen som utmanat dig veta när du svarat på utmaningen.
Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:
  • Dricka kaffe och slösurfa så att jag kommer igång
  • Tvätta och hänga tvätt
  • Röja av lite så att inte huset gror igen fullständigt
  • Troligen iväg och bada med barnen
  • SY!! Om det inte blåser allt för mycket ute ska jag lägga ihop ett stort täcke, min Bento Box som väntat ett tag nu på att bli klart. Ska även sy ett par minisar så jag får prova ut en mall. Har utlovat ett mönster till en sy kompis. Måste nog oxå slå igång med grytlappar till ett byte.

Vad gjorde du för 10 år sedan?

För tio år sen jobbade jag som vikarie inom hemtjänsten i Österbybruk, på hösten började jag läsa enstaka ämnen på Gimo Bruksgymnasium för att få ett komplett gymnasiebetyg att läsa vidare på. Hade då två barn som var 6 och 2 år gamla.

Ställen du bott på!

Jag är en riktig Upplänning, har hela mitt liv bott i Uppland, men på en del olika ställen. Mina första tolv år bodde jag i Gimo med min pappa. Därefter flyttade jag till Upssala och bodde med mamma tills jag blev 18 år, då flyttade jag till Österbybruk där jag i två år hade tillbringat all ledig tid. Elva år senare närmare bestämt våren -00 hade familjen vuxit ur huset vi bodde i, farfar kunde inte längre bo kvar på sin gård. Så efter en del funderingar bestämde vi oss för att flytta dit. Innan vi hann få allt klart för inflytt dog farfar, men han fick iaf veta att vi skulle bo på gården vilket jag tror kändes bra för honom. Gården har varit i vår släkt sen 1800 talet, bosdadshuset byggde farfar nytt nån gång på 60-talet. Kommer nog inte att bli kvar här resten av livet, men många år till har vi nog planerat!

Fem saker du skulle göra om du var biljonär!

  • Sätta en dynamitkubbe i vårt hus, jämna med marken och bygga nytt!!
  • Riva ena boden på gården som absolut sett sina bästa dagar, alldeles för risigt skick att göra nått åt. Gjuta ny platta och bygga upp nytt. I det huset skulle då rymma bastu med flådig relaxavdelning, carport och på övervåningen ett aktivitetsrum med biljardbord jukebox och bardisk.
  • Finns ju en del uthus på vår gård så antingen skulle ett av dem byggas om till systuga med gästrum, eller så skulle nytt byggas. Stort ska det vara och minst fyra gästrum så jag kan ha syvänner sova över.
  • Köpa mig en longarm quiltmaskin, är ju bara såå kul att quilta på en sån! Gubben skulle få en riktig värstingbåt så han har nått att sysselsätta sig med.
  • Bjuda alla mina nära och kära på en kryssning i Västindien eller nått sånt, sen skulle jag såå klart resa till USA för att köpa på mig onödigt mycket tyger att klappa och lukta på de dagar humöret är nere!

Eftersom det nu är semester och bloggandet inte är lika flitigt som förr så vet jag inte riktigt vilka jag utmanar, men om någon läser och känner att de vill; så ta utmaningen vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar