fredag 16 maj 2008

Så var det fredag igen...

Det är början på en av mina favvlåtar av Nocie som skrålades på hög volym varje fredag när jag och min kompis gjorde oss festfina. Har för inte så länge sen skaffat mig den skivan igen och minnena sköljer över mig, kan se oss stå där i rummet dansa och sjunga för fullt medans sminket åkte på. Ikväll blev det oxå sjunga av men eftersom jag nu har full pott i vuxenpoäng så var det inte till Nocie utan till "Så ska det låta" det väcker oxå fredags känslor. Försöker lära sonen att han ska röra kroppen till musiken när han försöker dansa, men han är helt tondöv och skrämmande lik Mr Bean när han stel som en pinne studsar på golvet. Han är lik sin mamma i många avseenden men när det gäller att dansa....då är det mer lik pappa som aldrig dansar nykter!!
Ikväll har äntligen sylusten tagit besittning i min kropp och det har blivit en framsida till en kudde som min svärmor ska få i morsdagspresent. Bild kommer när kudden är helt klar, som den troligen kommer bli en timme innan vi åker på morsdagsmiddag om jag känner mig själv rätt. Men jag tycker jag varit duktig som broderat den klar en hel vecka före den ska ges bort. Men ex-uppgiften den är alltjämnt ofärdig, två dagar kvar!!
God natt med er, nu ska jag trycka näsan i boken om vetenskaps teori, misstänker att det kan bli bokstavligt den är rätt tröttsam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar