lördag 17 maj 2008

Bra kvinna reder sig själv!!

Nu står inte den manliga delen av mitt hushåll så högt i kurs. Vet ärligt talat inte vad jag ska ha dem till. I mitt tycke (just i skrivande stund) är de mest i vägen, skräpar ner, vill ha ett välfyllt kylskåp ala pojken med guldbyxorna, maten lagad och serverad. Dessutom ska kläderna tvättas, hängas, vikas och läggas in i deras skåp. Kan det då vara för mycket begärt att de gör sysslor som är lite manligt betonade??? Tydligen!!
För att få varmt vatten och värme i vårt hus så måste det eldas för att eldas behövs ved. Nu var det slut på ved i källaren. Jag påtalar problemet högt och tydligt, dessutom låter jag dem veta att jag fryser. Har fortfarande ont i min höger arm, sitter dessutom och sliter med med min skoluppgift så jag ska slippa sitta i morgon natt. Vad händer? Jo den manliga skaran sätter sig och tittar på nån fånig typiskt film för sånna som dem. Då brinner det till i min raggsocka, i med öronpluttar, ut och drog vedkapen en bit så jag skulle få in skottkärran, släpade fram ved och kapade dem till rätt längd, körde in dem och ner i källaren för att där sätta fart på pannen, passade på att slå igång en tvättmaskin. Nu kräver jag att middagen ska lagas av någon annan än mig!! Tänker ta mig fan inte laga mat hur många pikar jag än får........tror ni på den?

2 kommentarer:

  1. Hade nog oxå agerat som dig, problemet är väl bara att hålla det och att vänta ut den lagade middagen. Önskar inget annat än att man nån gån kunde byta lite sysslor sins emellan. Allt det där som alltid finns serverat har faktiskt lite jobb bakom sig ;-)

    SvaraRadera
  2. Hur gick det? Orkade du stå pall och vänta ut grabbarna?? KRAM från en som ser fram emot att få krama om dig på riktigt snart! :)

    SvaraRadera