onsdag 28 maj 2008

Fjärilsbo!

Känns som om jag har ett stort fjärilsbo i min mage, och de far runt runt. Lite tentanerver antar jag, om några minuter drar ett seminarium i realtid via internet i gång. Det varar en timme, och under den ska vi vara aktiva för att få godkänt på kursen. Ohhh vad jag vill klara denna kurs, då blir det fira av i helgen :) Det lär det nog bli ändå eftersom vi tillbringar den i Småland med mysiga kusinfamiljen! Imorgon när jag kommer hem, typiskt nog så jobbar jag sent, packar vi in hela patrasket i husbilen och far nedåt. Nånstans på vägen övernattar vi för att sedan fara vidare neråt. Passar säkert på at turista lite så att vi inte kommer fram så tidigt, de måste ju få hinna jobba färdigt innan vi står på trappen....
Imorgon eftermiddag ska vi ha en utvärderingseftermiddag, jag ingår i en hälsogrupp på jobbet och vi har under året jobbat fram ett material för att kunna bedriva ett mer strukturerat hälsoarbete med våra patienter. Det är en hälsoprofil som jobbats fram, ett informationsblad, promenadgrupper har startat, personalen har fått utbildningar. Nu vill vi i gruppen få feed back från våra arbetskamrater och därför har vi ordnat denne eftermiddag. Jag är en av de matansvarige (vi ska äta middag tillsammans) och det har inte flytit smärtfritt vill jag lova, mer om det vid senare tillfälle, nu ska jag hugga tag i seminariet så att jag klarar det!!

2 kommentarer:

  1. Vid det här laget borde ju tentan vara över, så jag hoppas att det gick riktigt bra för dig. Hoppas också att du får en riktigt skön och avkopplande helg i de småländska skogarna. Det är du värd!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det gick bra för dig! Klart det blir lite baluns i helgen, det finns alltid anledning att fira; antingen för att man har gjort nåt bra eller så för att dränka sorgerna! ;-) Ses snart - wiiiiii så roligt det ska bli! KRAM

    SvaraRadera