måndag 22 april 2013

Snubblande nära

Nu är det inte mycket kvar, bara typ en timmes jobb så kan jag börja möblera och få ordning å reda i mitt arbetsrum. Känner en stoooor frustration nu över att det är så nära men ändå så långt borta. Jag vill sätta upp hyllor, handla småsaker som ger trivsel och triggar inspirationen. Googlat inspiration idag och jag vet hur jag vill ha det, synd bara att de bord jag har inte passar in alls, de är för korta och dessutom är de inte vita ;) Ska jag hänge mig åt fullständigt onödigt frosseri?? Måla om mina bord?? Eller rent av skippa ytligheten och inse att de är fullt dugliga och fyller sin funktion......... Svåra bekymmer som brottas kring i mitt huvve just nu... ;) Slutar nog med att de får hänga med ett tag till, tills jag lessnar ur och har lite pengar över (typ aldrig mao). Imorgon ska jag ta mig tid och köpa mer väggfärg, sen kommer jag stå med kvasten i högsta hugg och se till att sista lagret färg kommer på plats (eller så målar jag själv) så att jag kan ägna helgen åt att fixa och trixa, har ju ingen dålig helg att se fram emot..... fem dagars ledigt!! Tjohoo, tror att det är precis vad jag behöver just nu.... eller just nu behöver jag nog bara krypa till sängs och sova en sväng!
Så god natt med er!!

6 kommentarer:

  1. Härligt med nyfixat syrum! Tips om bord: blocket har en uppsjö av vita bord och skrivbordet galant om det skulle kunna vara nåt för dej?
    kram

    SvaraRadera
  2. Va roligt att få till ett nytt syrum..Ett tips sök på Pinterest, craftroom sewingroom osv...oj oj oj säger jag bara!Där har jag själv fastnat lääääänge! Kram..

    SvaraRadera
  3. Härligt att det är så nära mål! Behöver väl inte påminna om att vi vill se bilder sen
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. måla om det känns rätt, för du kommer ångra dig annars vill också se bilder sedan

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild du bjuder på!!
    Så nära... men ännu inte riktigt i mål! Men du... spara pengarna för borden, möjligen måla de gamla! Köp nåt annat roligt... nåt som du kan roa dig med i ditt nyfina rum. Borden syns ju nästan aldrig... iaf inte hos mig! :D Bilder vill vi så klart se!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Snart klart - vilken härlig känsla det måste vara. Säger som några andra: Måla borden också när du ändå håller på och "kladdar".
    Kram

    SvaraRadera