söndag 21 april 2013

Bara slut kvar....

.. av helgen alltså!! En helg med en hel del skoj, inleddes med ledig fredag och födelsedagsfika för KäreGubben. Han fick sig en fåtölj och kan nu sitta på sin tron när han önskar och Prinsessan tillåter ;) Lördagen var jag och Prinsessan på kurs i Norrtälje, jätteskoj hade vi och jag kan konstatera ännu en gång vilken härlig hund jag har. Hon var jätteintresserad av de andra hundarna i början men sedan hade hon mest fokus på mig och tyckte det var skoj att jobba. Känner mig taggad att hitta en lite längre kurs på närmare håll.............

Idag har vi vi varit i skogen och hämtat hem ved, varit ute på vårteckensjakt och hittat en hel del.....


Visst är det underbart med alla dessa blommor som ploppar upp och jag inser hur mycket jag saknat att krypa omkring på marken....Kunde inte låta bli att kika in på mossans värld en snabbis oxå när jag ändå var i farten....
Måste jaga reda på nya överdragsbyxor, mina knallgula är alldeles för varma just nu och bara vanliga mjukisar är inte så bra, de blir så blöta. Regnbyxorna från förra året har förpassats till regnbyxehimlen då de var lite trötta efter att ha varit med om både det ena och det andra. Måste även ha nya gummistövlar, mina med döskallar på skrämmer bort humlorna och dessutom släpper de in vatten. Så till veckan ska jag ut på shopping så jag kan ge mig ut på en rejäl fotosväng nästa helg!

4 kommentarer:

  1. Regnbyxehimlen- vilket underbart ord!

    Kul att ha med Prinsessan på kurs!
    Roligt när det funkar!!
    Har saknat dina mossbilder!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. En riktig myshelg verkar du haft,,och fin fina krt visar du oss!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Härliga foton!
    En stor sopsäck kanske duger att ligga på tills du får tag i nya regnbyxor.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt härliga vårbilder!!Som det kan bli... min röda jacka skrämmer bort fjärilrna!! Det är roligt at gå på kurs med hunden! Prinsessor ska dessutom alltid ha den bästa platsen... så är det!!
    Kram

    SvaraRadera