lördag 7 april 2012

Fångat dagen

Vaknade vid sju och såg att solen sken, skyndade mig att dricka morognkaffe, få ut tjejerna på morgonpromenad, sen gav jag mig ut i skogsbacken. Krälade runt likt en krokodil bland mössa och stenar, fångade massa vackra skapelser. Ibland strävar jag inte efter skärpa på mina bilder, strävar istället att fånga en känsla. Nog för att solen sken, men det blåste en del och denna ensamma kämpe hade ett sjå att stå emot vinden....
Dessvärre var jag efter en stund tvungen att nöja mig och lomma hem, batteriet tog slut och jag hade inte extra batteriet med mig, ärligt talat tror jag att jag tappat det, så jag lär köpa mig ett till, kan ju inte behöva avbryta en lyckad fototur av att batteriet tar slut. Nåja så fort batteriet laddat gav jag mig ut igen. Hittade både tussilagos och blåsippor, idag visar jag bara tussisen....
Även denna gång fick jag snabbt packa ihop mig och ge mig hemåt, men denna gång på grund av vädret, solen skymdes av ett mörkt moln som rätt var det var fick för sig att släppa en massa hagel på mig. Rackarns så sanbba stegen var som jag tog mig hem med. Vågade inte ge mig ut på fler turer så jag fotade istället blommorna jag fick av käraste svärmor.
Nu hoppas jag på att morgondagen blir lika lyckad som denna påskafton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar