måndag 25 april 2011

Sista lediga dagen

Vaknade med huvvevärk från den varmare delen av underjorden, kallsvettades och mådde illa. Nog vet jag varför det blev så, drack ju bara mitt morgonkaffe igår, inge mer på hela dagen. Fattar inte hur jag kan vara så dum när jag vet vad det gör med min knopp!! Nåja tre koppar kaffe och två huvvevärkstabletter och jag börjar känna mig som människa igen. Tänker inte glömma bort mitt eftermiddagskaffe idag, Igelkotten kliver på rotborsten bara en gång! (Jag åt som man bör, frukost, lunch och middag, det var kaffemängden som var för liten för mitt eget bästa som den kaffe-missbrukare jag är!!)
Idag blir det till att tvätta, förstår inte att högen där i källaren tycks föröka sig värre än kaninerna gör i en hastighet som gör det svårt att hänga med. Det finns inte många fördelar med att den förstfödda hoppat ur boet, men en kan jag se och det är just tvätten. Förr gick det bara inte att få ner tvätthögen till minimalt, den var konstant hur jag än tvättade. Men nu så kan den vara liten iaf nästan en hel dag, killar byter helt enkelt inte kläder lika ofta, eller så kanske det är så att de inte kastar dem på golvet efter en timmes användning och därefter i tvätten.
Ser ut som solen tänker skina vidare på oss så jag tänker nog sitta en del på altan och sy vidare på den här lukkekanten;
Ser att mitt album "På gång" svämmar över, medans albumet med färdiga saker för i år har blivit sponsrat av viktväktarna. Måste se till att råda bot på det och få saker och ting klara nu, kan inte bara fudda omkring som jag gör, måste se till att få lite verkstad med!!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med tvätthögar. Sedan grabbarna flyttade blir det bara halvfulla maskiner 1 gg/vecka och knappt det.
    Dessutom fick de lära sig tvätta själva när de upptäckte att strumpor eller kalsonger var slut i byrålådan.
    Njut av din lediga dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tvingades också ta tag i tvätten idag efter några dagar då jag inte ens tänkt tanken. Tur att maskinen sköter sig själv så man kan göra något annat under tiden.
    Ha en bra vecka!
    Rebecka

    SvaraRadera