tisdag 22 september 2009

Tisdagsmorgon

Om jag tckte jag var trött igår, kan jag meddela att det inte är nånting mot vad jag är idag. Känns som om jag inte sovit ett dugg inatt, hoppas att lite starkt kaffe ska få mig piggare, men jag är tveksam....
Helgrapport hade jag utlovat, vet inte om min helg var så spännande att rapportera om, men ett löfte är ett löfte ;) Lördagen syddes det febrilt på morgonsidan, sydde klart ett projekt till FQ så tyvärr blir det inge bilder. Är bara själva mönstret kvar att skriva ihop. Lilleman hade sin sista fotbollsmatch, det följde KG med på och jag valde att promenera till fotbollsplan (ca 6km) Trodde det skulle vara kyligt så jag drog på mig en underställströja och t-shirt över, skulle helt klart räckt med ett linne. Varmt som tusan var det och svetten rann längs ryggen. När jag kom fram till plan visade det sig att damernas U-lag skulle spela match och KG hade bestämt sig för att titta, där satt satt jag i sportkläder och kände mig som en svettbobba....inte kunde jag låta bli att klappa händerna heller, eftersom "vårt" lag gjorde fyra mål. Men jag passade mig noga för att lyfta på armarna, hade jag gjort det hade nog de runt mig på bänken dånat som dominobrickor.
Lördagskvällen var ganska händelselös och söndagen ägnade jag mig åt tvätt, städ och matlagning. På kvällskvisten när överiga var på fotboll gick jag och A ut på en liten prommis, vi plockade nypon och kokade nyponsoppa på som serverades med en klick vaniljglass, smakade inte kattbajs vill jag lova ;)
Igår tog jag och dottern en joggingtur, som väntat sprang hon ifrån sin gamla mamma...skönt var det iaf även om jag hade ont överallt i kroppen inatt, vilket jag tror bidrar till den trötthet jag känner nu. Nån sömnad blev det inte igår eftersom min externa hårddisk åkte backen och det gjorde även mitt humör när jag insåg att den inte längre funkade..... Men men det är ju bara värdsliga saker, och det är bara att lära sig att se till att bränna skivor oxå....
Nu ska jag se till att få i mig frukost och göra mitt dagsverke!

2 kommentarer:

  1. Hur kommer det sig att man är så trött nu när vädret ändå varit fint och solen borde pigga upp. Men jag släpar ögonlocken i backen och gäspar konstant. Märkligt.
    Hoppas vi piggar på oss snart.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Det finns en Award till dig i min blogg.
    :-)

    SvaraRadera