torsdag 3 september 2009

Nu blir det reklampaus ;)

Att vara hemma med sjukt barn gör att jag blir riktigt lökig, ligger på soffan och myser, läser en bok eller tar en skön middagslur tillsammans med Lilleman. Visst är det skönt med sånna lata dagar och nu är nog batterierna powerladdade. Lilleman har repat på sig och längtar efter att få åka iväg till skolan igen. Idag är sista arbetsdagen för denna vecka, på fredag är det Huddinge och skolan som gäller. Är nu inne på min sista termin och det kanske inte är de roligaste kurserna men det är bara att bita hop och kämpa på...

Jag har alltid gillat hösten med dessa sprakande färger och den sköna luften, att kura inne när regnet piskar mot rutorna. I böjan av min sykarriät amlade jag på mig många hösttyger, till sist var jag så less på dem att jag sydde ett hösttäcke av dem. Nu när det nästan gått två år så kände jag att nu var det dags att skaffa sig ett lager igen. När jag i tisdags såg veckans erbjudande hos Lapp-Elisa så kunde jag inte hejda mig utan bestälde två stycken packar och igår låg paketet i min låda!! Det kallar jag snabb service!!

Mitt scrapstäcke är nu ihopsytt och fått smala bårder, ska sy på bredare bårder och sen är det klart för quiltning. Har bestämt mig för att ha ullvadd mellan och flannell på baksidan. Vill u inte så gärna ha flannell i pastell färg eller med nått gulligt barnmotiv. Har kikat runt lite och hittade en jag gillade hos Fabricshack och poff så gick en beställning iväg. Har fått mail om att mina varor är skickade, så nu är det bara att vänta in paketet.
Igår drabbades jag av lite kli i broderitarmen, satte fart på ett broderi och insåg att en del trådar var på god väg att ta slut. In på Maskinbroderis sida, de hade rabatt på hela sitt sortiment och jag beställde så klart en del tråd. Tur att jag ska iväg till jobbet idag så jag inte kan sitta här vid datorn och hitta på mera hyss....

2 kommentarer:

  1. Hoppas S piggnar på sig under dagen.

    ... Det är fasligt så lätt det är att spendera pengar och beställa både det ena och det andra om man "råkar" få för mkt tid vid datorn... ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Härliga hyss , helt i min smak :o))
    Kramen

    SvaraRadera