söndag 31 maj 2009

Min söndag + OPAM

Idag har solen strålat och det har varit varmt som tusan. Jag är inte direkt superförtjust i allt för hög värme om jag inte får ligga på en strand och ha möjlighet att hoppa i vattnet typ var femte minut. Gjorde ett tappet försök att vara ute på förmiddagen, skruvade loss mer staketpinnar från vår altan som ska bort, när skruvarna satt för högt för mig som bara är sju skitar hög så böt KG och jag sysslor, han skruvade loss de sista plankorna och jag klippte gräset. Nu är snart den fula altanen ett minne blott;


Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag valde att måla plankorna blå, för det är mitt val, kan inte skylla på nån annan. Efter dessa aktiviteter så smet jag in och sydde en stund, fick äntligen kar en necessär som beställdes före jul och som det gått lite troll i, inte för att den varit svår att sy utan för att jag inte riktigt hittat rätta inspirationen. Eftersom den varit ett WISP i allra högsta grad så får det räknas som nummer två av maj månads färdiga i OPAM.Tidigare i maj fick jag ju en skräppåse klar;
Dagens lunch blev en typisk sommar lunch, Kassler, potatissallad och grönsallad. Den intogs utomhus i skuggan. Efter lunchen sydde jag lite igen, så nu har jag fått en sminkväska med katter klar som jag började med i veckan. Handsömnaden av kantbandet invändigt satt jag ute och sydde nu på kvällskvisten.



Just nu blommar vår syrenhäck för fullt och dess doft är bland den första jag känner när jag kommer ut, eftersom jag är lite allergisk mot syrendoften så tycker jag nog inte att det luktar så gott, men vackert är det iaf;



Det finns en till i vår familj som inte gillar värmen, han tyckte det kunde vara en god idé att sova ute nu när det blitt svalt;


Han kom dock på bättre tankar ;) Det börjar bli dags att borsta nötterna och krypa ned i sängen så att jag har krafter till veckans äventyr. Börjar med tre dagar kurs på KS i Solna, onsdagkväll ska jag medverka i blodomloppet, sen är resten ett öppet blad... God natt!!

1 kommentar:

  1. även om du legat på en strand undrar jag ju om du hade svalkat dig med ett dopp.... Här var 15 grader i vattnet och jag loovar det kändes som blodet frös till is... brrrr

    kramar

    SvaraRadera