onsdag 13 maj 2009

Ett byte avslutat

Sedan i höstas så har jag varit med i ett byte. Varje deltagare skulle klura ut ett tema för sina block, sy ett första block i det temat och skcika till nästa på listan. Var tredje vecka (cirka...) kom ett nytt tema att bita. Vissa teman helt klart svårare än andra, två av dem hade crazy block och de var grymt svårt för mig, tungan rätt i mun och jag gjorde mitt bästa. En del teman tog det tid att komma på vad sjutton jag skulle göra av det, nu har jag iaf sytt alla teman och kan konstatera att det varit så grymt lärorikt, jag har sytt i tekniker och liknande som jag kanske aldrig nånsin skulle gjort annars. I måndags när jag kom hem från kursen låg ett tjockt brunt kuvert med mina block, snacka om julafton!!! Här ska ni få se vilka härliga block jag fått i temat, Klara budskap svart på vitt!

Här är mitt startblock (ja N, "jag har stulit" det från dig, men det passade så bra här...)
My´s skojiga tolkning;
Kikkis kloka ord;
Pialuttans tolkning av vad som är viktigt i livet;
Jessicas härliga block, de represeterar verkligen henne;
Mias block, vilken fantasi och vilken kreativitet hon besitter;
Gärds snygga block;Annikas block som sitter som en smäck, ni ser väl vad som är på tyget runt om ;)
Lotta L (som för övrigt var den som höll i bytet) använde sig av ett självporträtt, men hallå det skulle ju kunna varit jag!
Annettes välsydda och klockrena budskap;


Irenes block;



Sussies block, ännu ett självporträtt och jag älskar hennes budskap!!!



Känns både skönt och lite vemodigt att detta byte är över, men det är nu den stora utmaningen för mig börjar att sätta ihop alla dessa härliga till en bonad att ha i syrummet! Tusen tusen TACK alla tjejer som sytt så fina block till mig!

PSST //:K, Ja jag erkänner jag gick in i syrummet igår och sydde några stygn, med betoning på några...kunde inte låta bli...

9 kommentarer:

  1. Wow! Snygga block med härliga budskap!
    Ska bli kul att se när det är färdigt...

    SvaraRadera
  2. Men vilka härliga block du fick i bytet.

    SvaraRadera
  3. Jättefina block allihop! Och det är helt ok att "sno" från mig. Det är ju trots allt inte jag som har kommit på de bevingade och ack så träffande orden (även om jag önskar att det var det ;-)).

    Ha en bra dag!
    Förresten, när kommer ni??????

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga block!! Och så himla kul att ha och komponera ihop! Jättekul idé!!

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt byte du varit med på. Jättehärliga block. Ditt syrum kommer att bli en riktig inspirationskälla när alla dessa kommer på väggen.
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Tack själv! Visst var det kul, och nu är det tomt... men lite skönt också ;o) Och visst var jag jäkligt med crazy-blocken! det var supersvårt för mig också - det var därför jag valde dem ;o))
    Det ska bli kul att se vad du gör av dina block!
    Kram
    Anette l

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara block!! Och vilket kul byte ni haft. / Kram Kerstin

    SvaraRadera
  8. Ja tänk så roligt vi har haft under den här tiden. Mitt block/text till dig var valt med tanke på händelser med våra nära anhöriga - men det förstod du väl. Kram Kikki

    SvaraRadera
  9. Så läckra block ska bli spännande att få se det färdigt.
    Kram Lena

    SvaraRadera