söndag 24 maj 2009

Solen skiner!

Efter ett tag av trist väder med mycket moln och regn så tittar nu solen fram och det ser ut att bli en härlig dag. Förkylningen börjar ge med sig och kanske den är helt borta snart. Idag ska jag kämpa med min uppgift som ska vara inne imorgonbitti. Har gjort den jobbigaste biten klar,; skrivit första sidan, sökt och dragit ut artiklar och läst in mig på problemet. Ett par timmar och den borde vara klar att skicka in. Nästa fredag bär det av till Huddinge för examinationsseminarum och därefter är denna termin förhoppningsvis slut. Helt otroligt att jag redan klarat av tre terminer och har bara en kvar innan jag kan kalla mig psykiatrisjuksköterska.
I senaste nummet av Fatquarter så hade jag ett mönster med. Dessa små blöjfickor;

De rymmer ett par blöjor och ett resepack våtservetter, bra att ha i skötväskan, bilen, vagnen och dyl. De är lättsydda och bra present till de nyblivna föräldrarna. Jag har sytt en del sånna och det lär bli några till, har ett par på lut ;) Men som sagt prio ett idag är plugg, sen nöjen.

Hoppas solen skiner på er och att ni får en härlig söndag!!

4 kommentarer:

  1. Jo tack, här har det också varit soligt och varmt idag. Vilken finemang ide´ med blöjfickor och så snygga sen, nu är ju blöjtiden över för en gammal kärring som mej, men man kunde ju använda den till något annat......eller så får man börja vänta på inkontinensen och Tena-blöjor!!!!!!!
    Kör försiktigt på fredag.
    Ha det gott!
    Kram L.

    SvaraRadera
  2. De är jätte fina och jag säger som
    Lappeklipp, man kan ju ha dem till annat.(fniss)
    :-)

    Välkommen till Huddinge!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Lätt att jag ska sy dina blöjpåsar :) Kram

    SvaraRadera
  4. Lycka till med din utbildning! Jag vet hur tufft det kan vara! Nu har du bara en termin kvar, så njut av den. Har aldrig haft det så bra som när jag gick psykiatri vidareutbildningen! Synd bara, att ditt syende blir lidande! Ja, ja familjen också, kanske lite!!!!

    Ann-Christin

    SvaraRadera