tisdag 2 september 2008

Ibland så...

blir jag bara så förbannad på dessa högdragna snorkiga valpar som jobbar på större elkedjor. Finns två stora kedjor som jag bara handlar av yttersta nödfall då jag tycker deras säljare och servicepersonla saknar viss social kompetens. De kan verkligen få en att känna sig totalt inkompetent. Även om det ska erkännas att det sista året blivit bättre på en av butikerna i min närhet iaf. Vi har hittat en butik i stan där vi känner oss väl bemötta och får bra service. I början på juli lämnade vi in killarnas Playstaion 3 som slutat fungera, killen sa att det skulle kunna ta upp till 4 veckor. När vi nu fortfarande inte hört ett pip åkte vi in i lördags för att höra vad som var problemet. Vi mötte en urgullig kille som lovade att kolla upp saken och höra av sig igår, hörde inget så jag tog svängen om butiken och mötte en sån där!!! Jag menar snorkig, högdragen tittade på mig som nått mindre värt och förklarade att firman de skickar till ibland har problem att få fram nya konsoler. Kändes som om han ville få mig att förstå att två månaders väntan var väl inget.... med två killer som håller på att trampa sönder golvet i otålighet!! Att möta en sån där förbannade oförskämd snorvalp på en måndag när jag dessutom hade skallebank, kan få mig ur slag. Och lusten att hoppa över disken för att trycka upp den lille ...mot väggen var stor ska ni veta, men lyckades behärska mig. Fick beskedet att två veckor till kunde jag nog räkna med, grrr. Tror jag ska utöva terror och åka dit varje dag så sätter de nog snart ett spel i händerna på mig bara för att slippa.....

3 kommentarer:

  1. Men egentligen, VARFÖR måste man behärska sig? När folk beter sig som idioter i servicebranschen och man helt klart blir fel bemött VARFÖR anses det då så fel att hoppa över disken och strypa dom ...?
    Nu gäller det ju din sinnesro också, inte bara dina killar som väntar på sin playstation.... :)))

    SvaraRadera
  2. De där snorkiga snorvalparna finns tydligen överallt... Vi har dem här också :o( Å ena sidan - på dem bara, åk dit varje dag! Å andra sidan - det tar ju din energi att bli sur flera gånger...
    Kram!
    Anette

    SvaraRadera
  3. Jag har också fått nog av dem!!
    Jag beställer det mesta på nätet så slipper jag åtminstone träffa dem.
    Hoppas ni får spelet tillbaka snart!!!
    Kram Jessica

    SvaraRadera