fredag 19 september 2008

Göta petter

..vad tiden går. Kan inte fatta att denna vecka redan är slut och helgen ligger framför fossingarna. Inte vilken helg som helst heller. Nä en barnfri helg då vi tar oss en tur till Helsingfors.Morfar stannar hemma och passar barnen. Har hunnit med en del sömnad i veckan, men mest har det varit dutta här och dutta där. Har gjort två applikationsblock från mönstret Dagsländor som jag köpte av tyger och ting.
Har slagit igång sömnaden av mitt stora täcke av tygerna från Liz som följde med mig hem från Quiltköping (ja tygerna följde med hem inte Liz även om det skulle varit trevligt!!).

Igår morse innan jobbet smällde jag ihop två Lizzannecessärer som några kallat den.....
Har gjort två små necessärer som är av lite annan modell och något större;


Har sytt en liten Snuttetrasa som namngivningspresent till en liten snutte;



Igår busade dottern och lilleman så hela huset ljöd av hjärligt skratt, värmde mammahjärtat;
Igår kväll hände nått som inte hänt på många många år, Lilleman kröp upp i knät på mig (ja det händer då och då) jag sjöng lite för honom och vips så sov han där i min famn, vilken känsla att ha en stor nästan nio år gamal kille sovandes i famnen!!
Gårdagen ja var ingen dum dag alls. Hade kurs på förmiddagen och sen kompade jag ut och tog en kamelpromenad (långa snabba steg) ner på stan, och där träffade jag Lotta från Sundsvall (första gången live) vi åt en lyxig mumsig lunch. Tog en tur till Quiltbiten, därefter en fika på Granby centrum, tack för kaffe och kaka Lotta! Därefter for jag hem och tog mig en tupplur, jisses så skönt det var. Nä nu är det nog dags att sluta svamla och se till att göra sig klar för resan istället.... Ha en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Kul att se foto på din pappa. Honom har jag ju bara hört talas om tidigare, i riktigt varma ordalag! :-)

    De där necessärerna med dagssländor på var bara SÅ fina! Vill ha, vill ha - tuu-di-luu-di-luuu... *nynnar lite försynt på en precis nykomponerad låt*

    Ha en riktigt, riktigt, riktigt härlig helg på båten! Och, som jag skrev till K; tänk på att det är vatten runt om HELA båten. ;-)

    KRAM

    Psst; Är det på måndag S fyller år?

    SvaraRadera
  2. Härlig läsning och sååå fina necessärer med dagsländor!!!
    /J

    SvaraRadera
  3. Men vad du har stått i, du har fått jättemycket gjort, ju. Jag gillade också dagsländenecessärerna, jättefina! Hoppas du får trevligt på båten, ta det lugnt bara!!
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera
  4. Dagsländorna är jättefina, både jag och Josefin har tittat på dem många gånger när vi varit hos Tyger & Ting.
    Idag har jag tänkt sy en "Lizzan-necessär" till min frisör-granne som fyller år i morgon, svart-vit-röd.
    De andra necessärerna var också jättesöta!

    SvaraRadera