tisdag 8 april 2008

Tisdagmorgon

Så mycket lättare det är att kliva upp ur sängen på morgonen när det är just ute, trots mulet väder. Har inget emot vinter med snö och kallt men detta mörker kan kväva mig.
Nu är våren på stark frammarch och eftersom jag inte har planer på att bli nyförälskad i någon man så shoppade jag loss igår. Beställde tyger från ett ställe och mönster från ett annat. Tygerna är redan på väg vet jag men mina mönster har jag inte hört nått om. Är egentligen inte så förtjust i applikationer, men jag återfann en favorit igår och slog till på två mönster.
http://www.scrapibits.com/
De är från Australien så det kanske tar lite tid att få hem dem, men jag har inte bråttom. Saknas varken tyg eller projekt att sy på.....
I förra veckan var jag till Quiltbiten för att se om de fått in en linjal som jag suktat efter, de hade de, men bara en kvar. Lycklig blev jag för nog är jag tokig men inte så tokig att jag måste ha två linjaler av samma sort. I butiken fanns en annan kvinna och hon frågade efter min linjal. När hon fick veta att den var slut suckade hon fram att hon hade en bit att åka. Som den snälla person jag är så lät jag henne ta min linjal, jag kan ju svänga in vilken dag som helst. Hon blev uppenbart glad och det kändes skönt att få vara lite snäll. Så nu väntar jag bara ett mail att linjalen åter finns inne så jag kan hämta den, är ju betald....
Nu så är det dags att göra det sista rycket innan avfärd mot jobbet. Önskar er alla en bra Tisdag!!!

1 kommentar:

  1. KRAM fina, godhjärtade du, från en som inte är alls pigg idag... //Nina

    SvaraRadera