söndag 13 april 2008

Pic-nic och akutbesök

Höll vad jag lovade och vi gav oss ut på en pic-nic i en skogsdunge. Var ute i nästan två timmar förutom en snabbvisit inne för att Sanna behövde gå på toa. Gissa om vi var trötta när vi kom in. Åt en lunch bestående av korv med bröd sen satt alla barnen i soffan som ljus. KG och brodern (tillika barnens pappa) var ute på havet hela dagen. Vid fem åkte barnen hem, blev inte den där befriande tystnaden som det brukar bli. De var så lugna och inge kiv alls, eller nåja nästan inget.
Sami låg i feber på kvällarna förra helgen, bra mån-ons på torsdag dags för feber igen. Fredag pigg hela dagen, feber på kvällen. Imorse pigg igen, men ett utslag vid ena ögat hade blommat upp. Vid sju låg han deck och sov i soffan, dit med tempen, 39,3. Nu blev jag lite orolig och ringde till sjukvårdsupplysningen. De ordnade med en tid på Närakuten i Östhammar. Vi fick träffa en riktigt duktig doktor som tog det hela på stort allvar. Han ringde och konsulterade en barnläkare. Vi fick en flaska flytande alvedon med oss hem och en förmaning att åka till husläkare på måndag. Eftersom det finns en liten misstanke om bältros så behöver en hudläkare titta på utslaget och då får husläkaren skriva remiss. Det är så skönt att bli tagen på allvar när man är orolig för sitt barn, alltför många gånger har jag upplevt motsatsen.
Har slagit igång ett nytt syprojekt som jag funderat på länge nu.......kom e liten bit på väg när vår lilla utflykt kom i vägen. Batteriet i kameran behöver laddas så bilder kommer en annan dag, Nu är jag med ålderns rätt trött å slut, så jag kryper ner i soffan med min underbara familj. Vill bara sända er en hälsning;
Ta vara på livet, lev här och nu för vi vet inget om morgondagen!!

1 kommentar:

  1. Åh så jobbigt att S fortfarande inte är bra! Hoppas att det inte är bältros han har fått. :( Skönt ändå att ni fick komma in till läk och att han ska bli uppkollad ordentligt imorgon igen.
    Stora kramar Nina

    SvaraRadera