tisdag 15 april 2008

Att vara hemma

När jag inser att jag har en dag hemma med sjukt barn som inte kräver full uppmärksamhet börjar planer på vad jag ska hinna med smidas i mitt huvud. När dagen är slut och resten av familjen kommer hem inser jag att inte mycket av det jag trodde mig hinna är gjort. Hur kommer det sig? Tror att mycket tid spiller jag bort här vid datorn, sen är det minst en film med sonen (med all rätt) då försöker jag läsa lite skolrelaterat, det går så där skall jag erkänna. Men två saker har jag faktiskt utan att resultat ses med blotta ögat uträttat; spenderat kvalitetstid med sonen och laddat upp mina egna batterier. Dessa två saker är icke att förakta, tvärtom riktigt viktiga. Men jag är dålig på att lägga mig i soffan och göra ingenting så dessa dagar med Sami har varit nyttiga för mig. Imorgon är det dock KG som får ta över i två dagar för jag har två kursdagar, imorgon kurs om DD (dubbeldiagnoser= missbruk och psykisk sjukdom/handikapp) och på torsdag är det Campusdag på min distansutbildning. Sen fredag har jag ledigt för studier och det kanske blir lite lättare att plugga efter föreläsningarna på torsdagen. Nu ska jag iaf vika tvätt och titta på ännu en film........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar