tisdag 29 april 2014

Lugn

Dagens tema var just lugn, och egentligen är väl inte direkt ett ord som passar min personlighet. Antar att jag uppfattas som allt annat än lugn ;) Men mitt i min fart och varaöveralltpåenochsammagång så finns det saker som får mig att känna ett inre lugn. Att köra bil är absolut inte en av de sakerna, vilka ord som spottas ur min mun, visste knappt själv att jag hade sånt förråd av fula ord. Tur det inte finns nån dold kamera i min bil, inte vad jag vet i alla fall. Att vara ute i naturen kan ha en lugnande effekt på mig och det inte är så att jag är i skogen, då är jag dels rädd att stöta på en folkilsken älg eller kanske en skock leksugna vildsvin, men främst är jag tvugen att vara skärpt för annars bilr det tokigt, inte så att jag sirekt kommer vilse men jag vet som inte var jag är. Att blicka ut över vidderna runt min husknut, gärna till fågelkvitter ger mig ett lugn lika så att sitta i en skön stol med en kopp kaffe i näven. Min älskade Prinsessa besitter ett inre lugn som ofta smittar av sig, förrutom när hon löper och en hennes hörselgångar fylls igen med kork...tur det inte är så ofta ....
Nu kommer hon snart och lägger sig vid mina fötter så att jag kan lugna mig tillräckligt för att somna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar