torsdag 23 februari 2012

Snart ....

...så är det vår och ännu mera snart är det helg. För att stärka vårkänslan lite så har jag slunkit in på Quiltbiten och inhandlat nya tyger....
 Så till helgen ska det sys av dessa. Jag blir glad av titta på dem och hoppas på att bli ännu gladare av att sy med dem ;) Hoppas även på att det blir ett strålande väder i helgen så jag kan ut och fotografera lite, har en del ideér som jag vill testa. Om det skulle bli pissväder får jag väl fota lite blommor, men då behöver jag minsann köpa ett gäng nya, de jag har ser allt lite purkna ut....
Nu ska jag ut med mina busar, sen blir det sängen och en alldeles rykande färsk intressant tidning....
PUSS & KRAM

10 kommentarer:

  1. Fina tyger!
    Känner igen det ena;-)
    Purkna tulpaner är egentligen fina!
    Jag brukar ha svårt att kasta ut dom eftersom de brukar visa upp ådringen så fint!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan faktiskt bara till att hålla med dig och det är därför dessa står kvar i sin vas, åtminstone nån dag till ;)

      Radera
  2. Egentligen är jag inte gul,,men när jag ser dina tyger blir jag verkligen glad!!Spännande helg som du har framför dig!Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju långt ifrån grön men kunde inte låta bli att köpa lite sånt iaf ;)

      Radera
  3. Åh vilka söta pipp-låglar!
    De skulle gärna få komma hem till mig också, kanske får ringa Kristina i morgon?

    Pöss på dig också!

    SvaraRadera
  4. Vissna tulpaner kan bli fina fotomotiv. Vi har en dam i fotoklubben som tar massor av kul bilder på tulpanblad och trixar med dem i photoshop.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är just därför de fortfarande står i sin vas, men jag vill nog ha lite fräscht oxå ;)

      Radera
  5. De där tygerna är så härligt våriga och fina, jag har varit nära flera gånger att falla för frestelsen men har hittills kunnat lägga band på mig, måste ju sy av det jag har också! (lite iaf)
    Jag är jättejättesugen på en sådan Sixten som Kristina har så därför blir det lite sparsamt med tyger nu...
    Tulpanerna är faktiskt vackra trots sin purkenhet men jag förstår ju att du vill ha fräscha också, jag älskar känslan av krispighet i fräscha tulpaner, nästan så att jag skulle kunna käka upp dem!
    Ha en härligt vårig fredag och hoppas helgen blir full av fint väder, fotografering och sömnad för din del, för egen del blir det mest jobb. =)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga våriga tyger!! Och tulpaner är aldrig fel!

    SvaraRadera