onsdag 8 februari 2012

Det flyter på....

...händer en hel del positiva saker runt mig just nu och jag känner mig nöjd å glad. Önskar bara att jag slapp känna mig så slut när jag kommer hem från jobbet, men det är nog bara att gilla läget där och helt enkelt ta det lugnt på kvällarna. Har ju ett jobb där jag bör vara skärpt hela tiden, sällan mycket sällan flyter det på lugnt och blir som man tänkt det, det är ju just det jag gillar med mitt jobb och då får jag vackert aceptera att jag inte orkar vara på topp hemma. Dock trotsade jag tröttheten lite och lekte lite mer med Janne, tastat loss på mönstersömmarna och jag är riktigt nöjd med hur de sys ut, Jag vet att en del sömmar inte är helt raka, men det är smådetaljer som jag i detta läge skiter högaktningsfullt i!!!
För ett tag sedan fick jag ett såå sött blixtlås av Eva W, hon vill se det på en necesssär till mig själv. Trots att jag gillar lila så finns inte så många i den kulören bland mina tyger. Ojade mig över det under en skype stund med allas vår Maja och igår damp det ner ett kuvert med lila tyger, hittade en del godbitar där som jag ska se till att sy nått skoj av, förhoppningsvis till helgen......
När jag letade efter KG´s jacka och mina termobyxor (tror faktiskt att både dessa plagg är för stora för de små Mucklorna att bära eller han användning av så jag tror att de för en gångs skull är oskyldiga) inför skidresan, hittade jag denna alldeles övergivna lilla godbit. Hon har nu fått flyttat in i mitt syrum. Ska tvätta henne och sedan se till att hon får lite varma sköna plagg och kanske rent av både täcke och snuttefilt. Fotas kommer hon i alla fall göras fler gånger, var så säker!!
Jaha ja då är det dags att dänga ihop datorn och stänga mina gröna ögon för att förhoppningsvis sova gott. Jag hoppas att mångubben, som var gårdagens motiv vilket de flesta av er gissade, håller sig i skinnet och inte festar allt för hårt inatt.....

3 kommentarer:

  1. Oj! Så många mönstersömmar har jag inte testat än fast jag haft min maskin över ett år. Jag bara tänker att jag ska sy en provlapp med alla men hittills har det bara blivit tänk.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev med alla fina mönstersömmar.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  3. Mönstersömmar är gott att ha när man kommer ihåg att man har dem!!
    Väntar bara på dockans utstyrsel... hon är jättesöt!!
    Kram

    SvaraRadera