måndag 9 juni 2008

Vicken start...

..på denna vecka! Försov mig en hel timme i morse eftersom Quiltmucklorna micklat med alarmet på min telefon, för det kan ju inte vara jag som ställt den fel!! :) Trots försovning så tog jag det lugnt, jag menar stressade inte runt och fräste som en ångmaskin, jag kvittrade inte som en näkterdal heller, men höll mig helt lugn. Vi kom iväg och jag kom endast en kvart försent till jobbet, med tanke på att jag i stort sätt alltid kommer 20-30 minuter före 8 så var det ingen som surade över min sena ankomst.

Förmiddagen ägnades åt de sedvanliga måndagsmötena, därefter hade vi sommarlunch i ett grönområde, riktigt trevligt men ack så varmt, tror jag fick solsting av tillställningen.

Hemma fanns trevlig post, ett kort från en KÄR vän, ett kort som värmde hela hjärtat, TACK Familjen H. Dessutom ett paket med tyger som jag beställt från USA. Trots att jag har massor av måste-sy som är inom tidspress satte jag igång att sy av dem. Nu har det tagit stopp, behöver mer tyg vilket kommer imorgon (troligen) Men nu måste jag hålla fingrarna i styr tills jag sytt klart det som ligger på....

Nu ska jag ställa om klockan och hoppas att Quiltmucklorna håller tassarna borta från den så att jag vaknar i tid imorgon!

God Natt Svergie var än ni är!!

3 kommentarer:

  1. ... För den som inte har huvudet fullt med tyglappar och synålar; vad är en quiltmuckla?? Det låter som nåt litet djur som fötts ur ett garn-nystan eller nåt. Ha en fin dag, din mucklare där! KRAM

    SvaraRadera
  2. Hallå där lilla sjusovarpinglan ;-)

    Tack tack!

    Får man beställa dina underbara lapptäcken??
    Eller gör du mot beställning?
    Vad kostar de i så fall?

    Är lite tidigt för vår del ännu, men kostar ju inget att fråga så jag vet när det blir "dags"!

    Kram o Gónatt
    //K

    SvaraRadera
  3. Nu har jag varit o kikat runt på dina "alster" är ju helt UNDERBARA!!! HUR bär du dig åt??? vilket jobb, vilket pyssel vilka konstverk!!!

    Precis precis ett litet golvtäcke alt t barnvagnen skulle vara fantastiskt! Ska fundera lite mer o vänta ut tiden lite... vågar inte riktigt ännu böra inhandla t pyret!
    I´LL BE BACK! Hur långt innan behöver jag lägga ordern?

    SvaraRadera