onsdag 25 juni 2008

Planerar massmord

Som ni redan vet är inte mitt morgonhumör det allra bästa och man gör bäst i att inte reta mig innan jag vaknat till ordentligt. Det finns ingen annan mänsklig varelse än jag vaken i huset just nu, så ingen som behöver tassa på tå för att undvika mig, gött!!
Att bo landet har sina fördelar, inga grannar helt inpå knuten (även om vi inte bor helt isolerat) stor tomt att vara på, massa skoj för barnen att hitta på. Dessutom så har vi inte alltför många mygg eller knott för den delen. Runt huset finns en hage där det betar kalvar. Där kalvar finns, finns flugor! Just dessa flugor är det som denna morgon fått mig att smida mordplaner denna annars så lugna morgon. De är så irriterande, surrar runt huvudet, envisas med att sätta sig på mig och det killar så där fruktansvärt obehagligit. De har en tendens att finnas överallt, tar man flugsmällan och slår ihjäl ett par så kommer 50 nya till bagravningen. Så idag ska jag ladda upp med ett mordvapen som biter på de odjuren; Radar!! Vid hemkomsten är det bara att jaga ut de männskliga innevånarna sen ni ska jag med mord i blick spruta radar i hela huset och extra mycket på varenda fluga som kommer i min närhet så att jag kan få min morgonfrid i morgon bitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar