söndag 8 juni 2008

Nu är det sommar

Och vår sommargäst har åter flyttat in, just det Huspaddan bor i vår källare igen. Vi har haft en padda i huset varje sommar sen vi flyttade in här. Förra året höll den på att skrämma livet ur mig och indirekt KG. Den dök helt oväntat upp och snuddade vid min hand, jag skrek så taket höll på att lyfta och KG som satt på huk bakom mig fick så när en hjärtinfart och trodde minst att det var en hungrig tiger som dykt upp. Han skrattade gott när han såg att det bara var en oskyldig Padda. Denna gång ligger den så snällt vid trappavsatsen och jag vet var den är och därmed är jag lugn, men antagligen så kommer den väl att dyka upp när jag minst anar det och skrämma mig igen. Här är iaf den lille Huspaddan;

1 kommentar:

  1. Hmm... Den där gamla paddan får allt se till att hålla sig borta när småländska fru Seppälä kommer på besök i sommar, annars jäklar får ni se på urflippning och jag kan inte svara för vad som då kommer att ske. I bästa fall skrämmer jag iväg paddan för gott och i värsta fall hans husvärdar också... KRAM

    SvaraRadera